SAMENWERKEN

Mijn doel is beleidsmakers, DMO’s en reizigers te inspireren en aan te zetten tot verandering. Ik laat graag zien hoe het wél anders kan. Ik denk mee met strategische vraagstukken en bied duurzame inspiratie. Ik doe dit op drie verschillende manieren. Door middel van onderzoek & advies, schrijven en workshops & spreken.

Wat kan ik voor je betekenen?

Onderzoek & advies | Voor mij is het belangrijk dat onderzoek de praktijk dient. Ik focus me daarbij op nieuwe en innovatieve onderwerpen die verdere uitwerking vragen. Voorbeelden hiervan zijn regeneratief toerisme of het toepassen van de donut economie binnen toerisme. Ik maak bij deze onderwerpen een vertaalslag naar toeristische sector en onderzoek de toepasbaarheid in de praktijk. Mijn onderzoek en advies dient als een stuk kennisontwikkeling en het ontwikkelen van tools die de toeristische sector kan ondersteunen met verduurzaming in de praktijk.

Schrijven | Schrijven over reizen doe ik al mijn hele leven. Sinds mijn promotieonderzoek ben ik mij meer gaan richten op het inspireren van reizigers om duurzame keuzes te maken. Ik laat daarbij vooral zien hoe leuk dit kan zijn én dat het echt niet altijd meer hoeft te kosten. Mijn verhalen gaan veelaal over duurzame bestemmingen of activiteiten, reizen met de trein en prachtige onbekende plekken in Europa die nog wel wat extra bezoekers kunnen gebruiken. Ook schrijf ik regelmatig verdiepende stukken over actuele en vernieuwende onderwerpen in de toeristische sector.

Workshops & spreken | Door mijn werk als onderzoeker en docent aan de Erasmus Universiteit heb ik ruime ervaring met het geven van presentaties en colleges voor groepen van verschillende groottes. De onderwerpen zijn uiteenlopend, van onderzoeksgerelateerde onderwerpen zoals de impact van Airbnb en ‘live like a local’ toerisme of de donut economie en toerisme, tot aan reizen met de trein, slow travel of regeneratief toerisme. Daarnaast verzorg ik workshops op basis van de donut economie waarbij we kijken hoe dit model bestemmingen kan ondersteunen in hun verduurzamingstraject. 

  
Gemeente Hoorn
"“Tijdens de workshop hebben we over een duurzamere visie op toerisme en recreatie binnen de gemeente Hoorn geproken. Wat houdt dat in? En zijn er al concrete acties te ondernemen nu en in de (toekomstige) beleidsvorming? In Hoorn hebben we gebruik gemaakt van de workshop om bewustwording creëren over het verduurzamen van het beleidsveld en alles wat daarbij komt kijken, een goede eerste stap om op voort te bouwen in de toekomst."
The Hague & Partners
"“Met de workshop ‘donuteconomie en duurzaam toerisme’ hebben we beter inzicht gekregen in onze huidige opgave op het gebied van duurzaamheid. Als resultaat van de workshop hebben we de laatste hand gelegd aan ons eigen duurzaamheidsplan”
Breda Marketing
“Samen met Shirley hebben we bij Breda Marketing het donuteconomiemodel gebruikt om kansen voor duurzaam toerisme in kaart te brengen. We hebben een creatieve workshop gevolgd om het model binnen Breda Marketing toe te passen. We hebben waardevolle inzichten opgedaan die we verder in de praktijk gaan brengen.”
Previous slide
Next slide
download (1)
download (1)
download
WeAreTravellers-logo-reistips-reizen

Nieuwsgierig naar wat ik voor je kan betekenen? Neem contact met me op voor een (digitaal) kopje koffie.